Decalogul practicianului in insolventa

Ec. Emanoil Ciobanu
Membru UNPIR, filiala Gorj

Succesul unui practician in insolventa este definit de viteza de adaptare la schimbari (legislative, mediu de afaceri, cariera, pregatire etc.).

Ai nevoie de cunostinte, dar si de resurse umane, pentru a fi capabil sa gestionezi o arie larga de debitori, fiecare cu gradul sau de unicitate (patrimonii, creante, administratori mai mult sau mai putin certati cu legea, cu tehnici abile de instrainare a unor active, cu comportamente la granita dintre legal si ilegal).

Scopul practicianului este sa recupereze creantele creditorilor in mod independent, cu respectarea cadrului legal sub supravegherea judecatorului-sindic, pe principiul eficientei (realizand profit). Clientii directi sunt de fapt creditorii, ce tin cont de calitatea serviciilor practicianului, dar indirect calitatea serviciilor practicianului este monitorizata si de judecatorul sindic, furnizorii de utilitati, debitorul, ofertantii activelor debitorului, bancile si diversele instituti etc., in raport de obiectivul si scopul fiecarei parti.

Satisfacerea tuturor trebuie sa fie compatibila cu standardele de etica profesionala specifice UNPIR .

Administrarea fiecarui dosar presupune o viziune de ansamblu din domenii diferite, identificand cel putin 10 domenii (cu reguli de urmat):

1. Planificarea strategica si operationala
2. Managementul integrarii
3. Managementul timpului
4. Managementul cheltuielilor
5. Managementul calitatii
6. Managementul resurselor umane
7. Managementul comunicarii
8. Managementul riscului
9. Managementul marketingului si vanzarii
10. Managementul vietii personale

Primele 9 sectiuni prezentate mai sus sunt doar o provocare si nici pe departe o abordare aprofundata o subiectului.  Inventarierea principalelor
actiuni ale practicianului in insolventa este reflectata prin prisma formularisticii si documentelor la intocmirea carora participa.

Pe parcursul derularii activitatii fiecare practician sa aiba in vedere evaluarea costurilor, a beneficiilor, a timpului alocat, a consecintelor favorabile si a riscurilor, in raport cu stadiul actiunilor desfasurate.

Pentru ca succesul practicianului depinde si de succesul in celelalte roluri din viata personala, ar trebui ca aceasta indeletnicire creativa, dar stresanta sa ne aduca beneficii si nu necazuri.

Daca va indoiti de cele de mai sus va rog sa reflectati la cele 3 maxime alese de mine si lasaþi liberul arbitru din dumneavoastra sa va dea raspunsul:

„Omul fericit este acela care stapaneste si munca si… dragostea !”
Sigmund Freud

„Nu te grabi ! Nu te nelinisti ! Parcursul tau aici pe pamant nu va fi prea lung. Fii atent deci sa te opresti pentru a simti parfumul florilor.”
Walter Hayen

„Nu munci prea mult, nu mai ai timp sa csstigi bani”
Proverb evreiesc

Puteti citi articolul integral in Revista Phoenix nr. 37/2011

Adauga un comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close