PROIECT DE LEGE: Un proiect Curierul Judiciar

Coordonatorul rubricii Proiect de lege

Avocat Ferdinand Secoșan

 

Curierul Judiciar își invită colaboratorii și cititorii care practică profesii ale Dreptului să acorde un strop de atenție suplimentară proiectelor legislative de pe agenda Parlamentului României. Acest supliment de atenție îl dorim materializat în articole critice, în care, cu argumentele Dreptului, autorii să indice ceea ce consideră că trebuie îndreptat în proiectele analizate.

Este modalitatea prin care dorim implicarea revistei în ceea ce generic se numește viața cetății. Revistele de drept, cum este și firesc, găzduiesc numeroase opinii mai mult sau mai puțin virulent critice cu texte legale în vigoare și nu obosesc să invite abstractul „legiuitor” la atente analize și propuneri de lege ferenda. Asemenea demersuri sunt, incontestabil, utile ameliorării peisajului legislativ în care profesăm (cu condiția să ajungă la urechile și sub ochii cui trebuie). Dar ele au și dezavantajul unei oarecare doze de tardivitate.

Criticile a posteriori sunt necesare, dar poartă cu ele marca sisifică și resemnată a deznodământului din povestea cu nebunul care aruncă piatra în lac. Zece înțelepți se vor chinui să o găsească. Nu vom îndrăzni să facem paralele între nebunul din poveste și „legiuitorul” din povestea reală pe care o trăim.

Ne rămâne doar să constatăm că nu puține reglementări intrate în vigoare sunt nefericite, fie în fond, fie în formă, și că o cale la fel de înțeleaptă ca aceea de a le critica în vederea corectării este și aceea de a preveni intrarea lor în vigoare. În concret, ne propunem ca observațiile dumneavoastră la proiectele de lege pe care le veți analiza să ajungă în atenția decidenților din Parlamentul României. Nu avem în vedere mecanismul de consultare publică prevăzut de Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, ci o comunicare directă cu decidenți parlamentari, cărora intenționăm să le aducem în atenție, anterior votului privind un proiect de lege, observațiile dumneavoastră în materia analizată, exprimate într-un articol publicat în revistă.

Criteriile de selecție pentru articolele destinate acestei rubrici vor fi următoarele:

  1. Proiectul de lege supus analizei va fi la libera alegere a autorului, fie dintr-o listă proprie, fie dintr-o listă de priorități stabilite de redacția revistei.
  2. Proiectul de lege vizat trebuie să privească chestiuni cu impact social semnificativ, care preocupă opinia publică. Redacția își rezervă dreptul de selecție în acest sens, astfel încât potențialii propunători de articole sunt rugați să anunțe în prealabil redacția revistei privind proiectul de lege ales.
  3. Autorul va avea în vedere regimul de apariție al revistei și agenda Parlamentului, astfel încât articolul publicat să poată ajunge în timp util pe masa parlamentarilor, anterior votului din comisiile de specialitate ale Parlamentului.
  4. Condițiile de publicare sunt comune cu cele privind orice articol publicabil în revistă și prezentate pe site-ul revistei în secțiunea „Condiții de publicare”.
  5. Dimensiunile articolului se vor înscrie între minim 2 și maxim 6 pagini (12.000-36.000 caractere cu spații).

Propunerile de articole se vor trimite pe adresa redacției cj@beck.ro.

Adauga un comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close