BCR nu s-a prezentat la concilierea cu cei peste 400 de clienți reclamanți ai săi

Invitată la negocieri pentru eliminarea clauzelor abuzive pe care le conţin contractele de credit, BCR nu s-a prezentat la concilierea de luni, 11 octombrie 2010, invocând aspecte strict formale.
Inițial, după depunerea invitației la conciliere s-a primit prin fax o adresă prin care Piperea și Asociaţii, Societatea Civilă de Avocați care reprezintă grupul de clienți, a fost rugată să depună contractele de credit ale clienților (peste 400 de astfel de contracte) sau să le identifice.
„Ca urmare a acestei adrese, pentru a arăta disponibilitatea noastră, am depus un tabel în care indicam aceste contracte. Cu toate acestea, azi am primit prin fax refuzul BCR de a se prezenta la conciliere tocmai pentru că nu am depus contractele de credit (atenție, contractele în cauză emană de la BCR, deci le au și ei)” au declarat reprezentanții Piperea și Asociaţii.
În final trebuie spus faptul că în litigiile întemeiate pe dreptul protecţiei consumatorilor nu este necesară îndeplinirea concilierii prealabile reglementată de Codul de procedură civilă.
Concilierea demarată de Piperea și Asociaţii nu s-a dorit a fi o formalitate, ci din contră, nefiind obligatorie, s-a sperat că se poate ajunge la o rezolvare amiabilă.