Ce comisioane platesc utilizatorii in cazul cardului pierdut sau furat
Utilizatorii de carduri platesc diferite tipuri de comsioane pentru emiterea unui nou card dupa ce constata ca l-au pierdut sau le-a fost furat, denumirea lor variind in funcție de instituția care a emis plasticul.
Bancile inlocuiesc gratis cardurile expirate, insa de obicei taxeaza emiterea unor noi instrumente de plata inainte de implinirea acestui termen.
Sunt cateva banci care percep comisioane pentru blocarea contului atasat cardului, prima operatiune pe care trebuie sa o faca orice utilizator de card imediat dupa ce constata ca nu mai are plasticul, pentru a preintampina debitarea contului de catre alte persoane.
Unele banci comisioneaza inlocuirea cardurilor inainte de expirare, indiferent daca utilizatorii cardurilor emise le-au pierdut sau daca instrumentele de plata s-au demagnetizat sau au fost deteriorate.
Scutite de taxe in cazul pierderii sau furtului sunt doar „extremele“, astfel ca scapa de costuri fie cele mai simple si mai ieftine carduri de debit, fie produsele cele mai pretențioase – cardurile de credit cu cele mai multe facilitați pentru clienți.
Sursa: Capital