Guvernul cere CC medierea conflictului constitutional privind Legea educatiei

feature photo

Primul-ministru a transmis Curtii Constitutionale cererea de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala dintre Guvern si Parlament, conflict generat de refuzul Parlamentului Romaniei de a permite prezentarea si dezbaterea motiunii de cenzura depuse ca urmare a angajarii raspunderii Guvernului asupra proiectului Legii educatiei.

Conform comunicatului Guvernului, Premierul solicita presedintelui CCR si judecatorilor Curtii sa constate existenta unui conflict juridic de natura constitutionala intre Guvern, pe de o parte, si Parlamentul Romaniei, alcatuit din Camera Deputatilor si Senat, pe de alta parte, si sa constate ca blocajul institutional cu privire la prezentarea si dezbaterea motiunii de cenzura poate fi inlaturat numai prin continuarea procedurii parlamentare de angajare a raspunderii guvernamentale asupra proiectului Legii Educatiei Nationale.

In documentul transmis de catre primul-ministru Curtii Constitutionale se mentioneaza: „(…) Va solicitam respectuos urmatoarele:
1. sa constatati existenta unui conflict juridic de natura constitutionala intre Guvernul Romaniei, pe de-o parte, si Parlamentul Romaniei, alcatuit din Camera Deputatilor si Senat, pe de alta parte, conflict generat de refuzul Parlamentului Romaniei de a permite prezentarea si dezbaterea motiunii de cenzura, depuse ca urmare a angajarii raspunderii Guvernului, conduita ce a determinat un blocaj institutional referitor la motiunea de cenzura.
2. sa constatati ca blocajul institutional cu privire la prezentarea si dezbaterea motiunii de cenzura poate fi inlaturat numai prin continuarea procedurii parlamentare de asumare a raspunderii guvernamentale”.

Sursa: Guvernul Romaniei

Adauga un comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close