Piata tichetelor de masa este investigata de Consiliul Concurentei
Consiliul Concurentei a efectuat inspectii inopinate la sediile si sucursalele primelor trei companii emitente de tichete de masa de pe piata: Edenred, Sodexo Pass si Cheque Dejeuner.
Inspectiile au avut loc in cadrul investigatiei privind o posibila intelegere intre aceste companii in vederea eliminarii de pe piata a celor doi concurenti mai mici, Romticket si Ascendi.
Investigatia pe piata emiterii, gestionarii si comercializarii tichetelor de masa a fost declansata ca urmare a unei plangeri primite de autoritatea de concurenta.
Valoarea nominala a unui tichet de masa este aceeasi pentru toti beneficiarii, 9 lei, fiind stabilita si actualizata periodic, in baza legii, prin ordin de catre ministrul muncii, familiei si protectiei sociale.
In situatia in care Consiliul Concurentei va constata incalcarea regulilor de concurenta, companiile implicate risca amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care coopereaza cu autoritatea de concurenta, in cadrul programului de clementa, pot obtine imunitate la amenda sau reduceri substantiale ale amenzilor. Reamintim ca din septembrie 2009, autoritatea romana de concurenta a adoptat noile instructiuni privind politica de clementa, instructiuni care se aplica atat intelegerilor orizontale, cat si restrictionarilor verticale foarte grave.
Legea concurentei nr. 21/1996 interzice orice intelegeri exprese sau tacite intre agentii economici ori asociatiile de agenti economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurentei.
Sursa: Consiliul Concurentei