Reglementarea activitatii de lobby este sustinuta de ONG-uri si companii

82% dintre companii, 100% dintre ONG-uri, 100% dintre politicieni si majoritatea populatiei au declarat ca activitatea de lobby trebuie sa fie reglementata prin lege, potrivit unui studiu realizat de PR Romania si GfK Romania.

In momentul de fata, in Romania, activitatea de lobby se face preponderent reactiv, doar dupa luarea unei decizii, pentru a corecta sau imbunatati o decizie deja luata.

Cu toate acestea, insa, lobby-ul ramane un subiect tabu pentru multi politicieni din teama ca electoratul nu va vedea cu ochi buni deschiderea lor pentru discutii cu reprezentanti ai diferitelor ONG-uri, asociatii profesionale sau companii. De asemenea, in viziunea politicienilor transparenta intereselor surclaseaza expertiza in domeniu sau buna pregatire a lobbyistilor.

Conform informatiilor vehiculate cum ca ar exista doar cateva companii care fac lobby in Romania, studiul arata ca mult mai multe categorii de actori sunt implicati in activitatea de lobby. ONG-urile ocupa primul loc cu 38%, urmate de companiile multinationale (9%), doar 4% fiind companii specializate care desfasoara activitate de lobby pentru si in numele unor terti.

“Activitatea de lobby din Romania se va maturiza odata cu acumularea de experienta si, fara indoiala, cu greselile facute. Consideram ca prezentul demers de cercetare reprezinta o premiera, fiind cel mai complex studiu efectuat vreodata in Romania despre activitatea de lobby”, a declarat Dana Oancea, Director PR Romania si membra in boardul Forum for International Communications.

Cercetarea furnizeaza informatii utile despre mecanismele si instrumentele concrete, abordarile de succes, precum si neajunsurile si erorile demersurilor autohtone de lobby. S-a urmarit acoperirea in 360 de grade a acestei activitati, prin sondarea pe trei dimensiuni: a populatiei asupra careia se rasfrange direct sau indirect activitatea de lobby (vox populi), a initiatorilor (lobbyistii) si a factorilor de decizie (politicienii). Studiul are la baza raspunsurile primite de la 865 de respondenti, reprezentativi pentru cele trei dimensiuni explorate.

Sursa: iaa.ro

Reglementarea activitatii de lobby. In anticamera influentei

“Lucrarea realizeaza o analiza transparenta a lipsei unei legi a lobby-ului si argumentarea importantei reglementarii acesteia precede o initiativa in premier?: o propunere de initiativ? legislativa care incheie intr-un mod practic si util aceasta lucrare de fundamentare si de demitizare a activitatii de lobby in Romania” – Aurelian Horja, Liviu Mihaileanu

Adauga un comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close