ANAF a aprobat noi formulare
In Monitorul Oficial nr. 421/2012 a fost publicat Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 874/2012 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a “Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii”, dar si Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 882/2012 privind stabilirea termenului de depunere a declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii.
Noua declaratie, ce va purta numarul 600, va fi depusa de catre acele persoane care au statutul de contribuabil in cadrul sistemul public de pensii:
- intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale;
- membrii intreprinderii familiale;
- persoanele cu statut de persoana fizica autorizata sa desfasoare activitati economice;
- persoanele care realizeaza venituri din profesii libere;
- persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla.
Declaratia se poate depune atat prin mijloace electronice, in conformitate cu prevederile legale, cat si pe suport hartie, la registratura organului fiscal sau la oficiul postal.
Termenul limita de depunere a declaratiei este data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale SAU in termen de 15 zile de la data inceperii activitatii, in cazul contribuabililor care isi incep activitatea in cursul anului fiscal.
Prevederile mentionate mai sus intra in vigoare incepand cu data de 1 iulie 2012.
In Monitorul Oficial nr. 430/2012 a fost publicat Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 892/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 208 – “Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal” si 209 – “Declaratie privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal”.
Formularul 208 va fi completat semestrial si depus de catre notarii care au obligatia de a calcula, incasa si vira impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal. Formularul 208 va fi utilizat pentru declararea informatiilor referitoare la transferurile de proprietati imobiliare din patrimoniul personal realizate incepand cu semestrul 1 al anului 2012.
Formularul 209 va fi depus de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din transferul dreptului de proprietate asupra constructiilor si terenurilor aferente acestora, dar si asupra terenurilor fara constructii si care obtin aceste venituri prin alte metode decat cea notariala sau judecatoreasca. Formularul 209 va fi utilizat pentru tranzactiile desfasurate incepand cu data intrarii in vigoare a ordinului (data publicarii sale in Monitorul Oficial).
Declaratia se va depune pentru fiecare transfer in parte in termen de 10 zile de la realizarea acestuia.
Sursa: Mazars Romania