ANAF si autoritatile administratiei publice locale au incheiat un protocol de colaborare

logo-anafIn Monitorul Oficial nr. 32/15.01.2013 a fost publicat Ordinul comun al ministrului Administratiei si Internelor si ministrului Finantelor Publice nr. 279/1736/2012 privind aprobarea modelului-cadru al protocolului de cooperare in vederea schimbului de informatii intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si autoritatile administratiei publice locale.

Prin ordin a fost aprobat modelul-cadru al protocolului de cooperare in vederea realizarii schimbului de informatii intre ANAF si autoritatile administratiei publice locale.

Obiectul protocolului il reprezinta cooperarea intre institutii publice, prin schimbul de informatii in forma dematerializata, in scopul:

– cresterii nivelului de colectare a taxelor si impozitelor la bugetul general consolidat al statului;
– prevenirii si combaterii evaziunii fiscale;
– facilitarii accesului persoanelor fizice si juridice la informatii detinute de institutiile publice semnatare.

In termen de maximum 30 de zile de la data semnarii protocolului, partile vor stabili si vor semna procedura de lucru comuna. Procedura de lucru se va semna la nivelul structurilor tehnice ale celor doua institutii si va contine toate detaliile privind modalitatea de implementare a serviciilor din punct de vedere organizatoric si procedural. In indeplinirea obiectivelor, cele doua parti semnatare au obligatia respectarii prevederilor referitoare la protejarea secretului fiscal din Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritoriala va asigura accesul la informatii, in forma dematerializata, personalului ANAF desemnat in acest scop, in ceea ce priveste:

– patrimoniul persoanelor fizice si juridice (bunuri imobile si bunuri mobile) si rolul nominal unic;
– creantele datorate de contribuabili (persoane fizice si juridice) bugetului general al unitatii/subdiviziunii administrativ teritoriale.

In acelasi timp, ANAF:
– va respecta prevederile legale referitoare la protectia datelor personale si a informatiilor fiscale, prin utilizarea informatiilor din bazele de date ale unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale numai in scopurile prevazute de lege.
– va asigura accesul la informatii, in forma dematerializata, personalului unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale desemnat in acest scop, in cadrul serviciului oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice, la urmatoarele informatii referitoare la:

  • detinerea de conturi bancare;
  • obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate care au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
  • veniturile din salarii si aferente salariilor, precum si cele din venituri din alte surse obtinute de contribuabili persoane fizice care au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, denumirea si codul unic de identificare a angajatorului.

Schimbul de informatii intre parti (actualizarea bazelor de date) se va realiza periodic, cu respectarea legislatiei in vigoare, conform procedurii de lucru comune si se va realiza prin mecanisme securizate, cu drept de citire pentru ambele parti. Formatul datelor transmise si periodicitatea actualizarii se stabilesc de comun acord prin procedura de lucru comuna.

Datele si informatiile furnizate de parti sunt confidentiale si se utilizeaza si se pastreaza conform prevederilor legale si normelor interne in vigoare.

Sursa: DGFP Valcea

Adauga un comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close