Procedura de eliberare a certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism va fi modificata
Ministerul Economiei a publicat in data de 15 martie un proiect de hotarare pentru modificarea H.G. nr. 1267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism.
In cadrul notei de fundamentare se arata ca in prezent procedura de eliberarea a certificatelor de clasificare, a licentelor de turism si a brevetelor de turism este reglementata de prevederile H.G. nr. 1267/2010, insa acest sistem de clasificare a creat o serie de probleme.
Prin acest proiect de act normativ sunt propuse urmatoarele modificari:
- pe baza unei cereri standardizate, a declaratiei pe propria raspundere si a documentatiei complete depusa de un solicitant la autoritatea administratiei publice centrale din domeniul turismului, sa fie eliberata solicitantului o autorizatie provizorie prin care se acorda operatorului economic dreptul de a functiona pana la data realizarii verificarii la fata locului a criteriilor de clasificare.
- introducerea declasificarii ca sanctiune complementara, in cazul in care operatorul economic nu asigura functionarea la categoria și/sau tipul de structura de primire turistica mentionate in certificatul de clasificare sau nu respecta conditiile legale.
- clarificarea cadrului legal aplicabil operatorilor economici care sunt stabiliti in unul din statele membre ale UE sau SEE, autorizati in tarile lor de provenienta sa desfasoare activitati specifice agentiilor de turism si care intentioneaza sa presteze aceste activitati si in regim transfrontalier.
- corelarea denumirii tipului de asigurare necesar functionarii unei agentii de turism cu denumirea produsului deja existent pe piata asigurarilor si reglementat prin alte acte normative din domeniul turismului.
Propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt asteptate pe adresa de e-mail: dezbateri_publice@minind.ro, in termen de 10 zile de la publicare.
–
Marketingul turismului
Christine Petr-Le-Huerou
Ce strategii de comunicare stimuleaza dorinta de apleca in vacanta?
Care sunt atributele care determina alegerea unei destinatii?
Cum sa facilitezi concretizarea unei dorinte intr-o rezervare ferma?
Dincolo de aceste intrebari generice, problematicile abordate de specialistul in domeniu depind si de esenta meseriei sale. Astfel, un responsabil de destinatie se va intreba cum sa atraga turistii in regiunea sa. Un transportator, cum sa fidelizeze turistul dupa ce l-a cucerit, mizand pe pretul scazut. Un operator de turism, cum sa justifice relevanta serviciilor sale in vremuri in care, cu ajutorul internetului, iti poti construi vacanta prin cateva clicuri. La toate aceste probleme concrete incearca sa raspunda cartea de fata, care intocmeste un tablou cuprinzator al problematicilor specifice marketingului turismului.
–