Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala se va modifica
Ministerul Finantelor Publice a publicat in data de 19 martie un proiect de ordin pentru modificarea si completarea O.M.F.P. nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.
In cadrul notei de fundamentare se arata ca in scopul armonizarii prevederilor O.M.F.P. nr. 752/2006 cu noua prevedere de la art. 112 din Codul de procedura fiscala (articolul s-a completat cu un alineat prin care s-a reglementat posibilitatea persoanelor care detin parti sociale la o societate comerciala de a solicita certificatul de atestare fiscala al societatii) se impune adaptarea, in mod corespunzator a modelului si continutului cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala.
Schimbari preconizate:
- se modifica art. 1 alin. (1) din ordin, pe de o parte, iar pe de alta parte, se reglementeaza si situatia in care cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala a fost depusa/transmisa la un organ fiscal necompetent;
- se stabilesc elementele pe care trebuie sa le contina adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
- se reglementeaza obligatia organului fiscal competent de a verifica daca solicitantul are calitatea de detinator de parti sociale;
- completarea mentiunilor relevante pentru situatia fiscala a unui contribuabil, prevazute la sectiunea D pct. III din certificatul de atestare fiscala;
- se reglementeaza si modalitatea de evidentiere a platii taxei extrajudiciare de timbru in cazul eliberarii in mai multe exemplare a certificatului de atestare fiscala.
Propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt asteptate pe adresa de e-mail: publicinfo@mfinante.ro, in termen de 10 zile de la publicare.