Numarul de posturi din cadrul Inspectiei Judiciare ar putea fi suplimentat
Ministerul Justitiei a publicat pe 26 august un proiect de Hotarare a Guvernului privind suplimentarea numarului maxim de posturi al Inspectiei Judiciare.
In cadrul notei de fundamentare se arata ca in prezent, inspectorii indeplinesc o serie de atributii auxiliare celor prevazute in regulament si care greveaza asupra timpului acestora, cum ar fi:
– redactarea cererilor de chemare in judecata, intampinarilor, notelor de sedinta, concluziilor scrise, a motivelor care stau la baza exercitarii cailor de atac in dosarele in care Inspectia Judiciara este parte;
– reprezentarea Inspectiei Judiciare si apararea drepturilor si intereselor acesteia in fata instantelor judecatoresti si a altor organe jurisdictionale, pe baza delegatiei emise de inspectorul-sef;
– elaborarea proiectelor de modificare a regulamentelor sau normelor care vizeaza organizarea si functionarea Inspectiei Judiciare;
– intocmirea de note si puncte de vedere referitoare la interpretarea si aplicarea unor acte normative;
– urmarirea evolutiei practicii in ceea ce priveste intocmirea lucrarilor de inspectie si, dupa caz, formularea de puncte de vedere si propuneri pentru asigurarea unei practici unitare la nivelul Inspectiei Judiciare;
– monitorizarea indeplinirii masurilor dispuse prin hotararile Sectiilor sau Plenului CSM ca urmare a controalelor efectuate de Inspectia Judiciara la nivelul instantelor si parchetelor;
– realizarea analizei preliminare a datelor statistice comunicate de instante si parchete referitoare la diferite monitorizari etc.
Ca atare, proiectul propune suplimentarea organigramei Inspectiei Judiciare cu un numar de 4 posturi de personal de specialitate juridica asimilat magistratilor.
Propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice pot fi trimise la adresa dean@just.ro, in termen de 10 zile.