Art. 284 alin. (7) si art. 289 alin. (7) din Legea educatiei nationale declarate neconstitutionale

curtea-constitutionalaIn sedinta din data de 1 octombrie 2013, Curtea Constitutionala s-a pronuntat asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicata direct de Avocatul Poporului, in temeiul art.146 lit. d) teza a doua din Constitutie, exceptie avand ca obiect dispozitiile art. 284 alin. (7) si art. 289 alin. (7) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011.

Cu unanimitate de voturi, Curtea a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca dispozitiile art. 284 alin. (7) si art. 289 alin. (7) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011 sunt neconstitutionale.

Curtea a retinut, in esenta, ca textele de lege mentionate incalca dispozitiile art.16 din Constitutie – Egalitatea in drepturi, intrucat permit recunoasterea calitatii de titular in invatamant de catre consiliul de administratie si, respectiv, senatul universitar, intr-o alta modalitate decat concursul.

Argumentatia retinuta in motivarea solutiei pronuntate de Plenul Curtii Constitutionale va fi prezentata in cuprinsul deciziei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Decizia este definitiva si general obligatorie.

Sursa: Curtea Constitutionala

Nota: Articolele indicate in decizie dispun urmatoarele:
 
Art. 284. (…) (7) Personalului didactic care a avut calitatea de titular si care nu a depasit cu 3 ani varsta de pensionare i se poate recunoaste aceasta calitate de catre consiliul de administratie, conform metodologiei prevazute la alin. (6), cu conditia renuntarii la pensie pe perioada in care ramane titular.

Art. 289. (…) (7) Personalului didactic care a avut calitatea de titular i se poate recunoaste aceasta calitate, anual, de catre senatul universitar, conform metodologiei prevazute la alin. (6), cu conditia renuntarii la pensie pe perioada in care ramane titular.

Adauga un comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close