UE imbunatateste site-urile de calatorii pentru consumatori

calatoriiControalele avand ca obiect site-urile de calatorii amelioreaza semnificativ gradul de respectare a drepturilor consumatorilor, 62% dintre acestea conformandu-se, in prezent, normelor UE.

In UE, unul din 3 utilizatori de internet isi fac acum on-line rezervarile de calatorie si cazare si se asteapta ca numarul acestora sa creasca in viitor. Pentru a se asigura ca site-urile de calatorii din Europa ii trateaza pe consumatori asa cum se cuvine, Comisia Europeana le verifica periodic, impreuna cu autoritatile nationale.

In 2013, autoritatile au constatat ca 382 din cele 552 de site-uri de calatorii nu respectau legislatia UE. De atunci, 173 de site-uri au fost actualizate si corectate, 209 fac obiectul procedurilor aflate in curs de desfasurare si 6 au fost inchise.

Probleme identificate

Principalele probleme descoperite au fost:

– nefurnizarea informatiilor obligatorii cu privire la identitatea comerciantului, in special a adresei de e-mail a acestuia
– lipsa unor instructiuni clare privind reclamatiile
– informatii inselatoare privind pretul final
– omiterea caracterului optional al eventualelor suplimente de pret.

Procedurile juridice sau administrative vor continua pentru site-urile care nu sunt conforme. Sunt revizuite si alte practici din sectorul calatoriilor astfel incat sa li se asigure consumatorilor acces la toate informatiile relevante de care au nevoie pentru a alege in cunostinta de cauza.

Sfaturi pentru consumatori

– Asigurati-va ca agentul si-a publicat pe site numele, adresa postala si adresa de e-mail si, acolo unde este necesar, datele de contact ale companiei transportatoare sau ale hotelului.
– Asigurati-va ca aveti toate informatiile necesare, ca de exemplu ruta, orarul, compania aeriana si adresa hotelului.
– Verificatipretul final, inclusiv eventualele suplimente.
– Tipariti sau salvati o copie a clauzelor contractuale. Nu uitati ca este posibil sa nu puteti anula gratuit sau chiar deloc rezervarea, in functie de politica in materie de anulare.
– Raportati imediat orice problema folosind datele de contact furnizate.

Daca aveti nevoie de ajutor, contactati o organizatie a consumatorilor sau autoritatea nationala competenta. Daca intampinati probleme din partea unui agent din alta tara a UE, puteti apela si la Centrul European pentru Consumatori din regiunea dumneavoastra.

Cetatenii UE beneficiaza, de asemenea, de drepturi specifice in materie de calatorii, deci nu uitati sa consultati site-ul dedicat drepturilor pasagerilor sau sa descarcati aplicatia.

Adauga un comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close