Codul fiscal si Codul de procedura fiscala consultate de intreprinzatori

CNIPMMRCNIPMMR propune asigurarea unui mediu de afaceri favorabil si prietenos, a unui cadru legal stabil si predictibil, bazat pe reducerea birocratiei si a sarcinii fiscale.

Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) solicita Ministerului de Finante pentru proiectele privind noul Cod fiscal si Cod de procedura fiscala realizarea unei consultari a partenerilor sociali, cu respectarea principiului transparentei, a cadrului legal privind dialogul social si a normelor de tehnica legislativa: comunicarea si publicarea proiectelor in forma decisa de initiator; organizarea de intalniri cu reprezentantii confederatiilor patronale reprezentative; inaintarea proiectelor catre Grupul pentru evaluarea impactului economic al actelor normative asupra intreprinderilor mici si mijlocii si aplicarea Testului IMM; aplicarea pe deplin a principiului “Ganditi mai intai la scara mica” – „Reglementati mai intai pentru IMM-uri”, in procesul de elaborare a celor doua proiecte.

Propunerile cu caracter general privind noile Coduri

Consiliul propune asigurarea unui mediu de afaceri favorabil si prietenos, a unui cadru legal stabil si predictibil, bazat pe reducerea birocratiei si a sarcinii fiscale, continuarea procesului de simplificare a procedurilor administrative si fiscale, cu reducerea cu cel putin 10% a acestora; reducerea cu minimum 25% a numarului de plati fiscale pentru intreprinzatori, care in Romania este cel mai ridicat din UE: de 3,11 ori mai mare decat media UE (Romania – 39 plati/an, media UE27 – 12,5 plati/an), de 9,75 ori mai mare decat in Suedia (locul 1: 4 plati/an) si de 1,3 ori mai mare decat in Cipru (locul 26: 30 plati/an). Se mai propun masuri de stimulare a infiintarii de noi intreprinderi si de creare a noi locuri de munca, reglementarea de facilitati fiscale, imbunatatirea reglementarilor privind scutirea impozitului pe profitul reinvestit; reglementarea principiului “in dubio contra fiscum”, cu aplicarea interpretarii celei mai favorabile contribuabilului, pentru ca acesta sa nu fie sanctionat pentru imperfectiunile cadrului normativ; imbunatatirea reglementarilor privind controalele; imbunatatirea cadrului legal privind stimularea investitiilor si schemele de ajutor de stat; sistematizarea reglementarilor pe categorii de contribuabili (in special pentru IMM-uri); siste­matizarea bazei de impozitare a contributiilor sociale pe categorii de venituri, pentru o mai buna intelegere, de catre contribuabili, a modului de calcul si pentru o aplicare cat mai corecta a legislatiei.
Propuneri punctuale

Sub rezerva unei fundamentari pe baza unei analize de impact si a Testului IMM care sa sustina contrariul, CNIPMMR nu sustine instituirea impozitului forfetar.
Consiliul propune: recunoasterea ca si cheltuieli deductibile a tutu­ror cheltuielilor pentru salariati, extinderea procentului pentru sponsorizari, stimularea investitiilor, sa se instituie ca regim optio­nal taxarea fixa anuala pentru microintreprinderi si intreprinde­rile mici. Deoarece domeniul TVA-ului este expus cel mai mult evaziunii fiscale, se propune: extinderea asupra cat mai multor operatiuni taxabile a taxarii inverse (masurilor simplificate), cu imbunatatirea procedurii care inregistreaza blocaje in prezent; aplicarea de timbre fiscale de TVA pe produsele de panificatie realizate in afara supermarket-urilor/mall-urilor, cu valoare fixa, in functie de gramaj si tip de produs; unificarea TVA-ului la nivelul UE- taxa unica de baza, astfel nu s-ar mai realiza evaziune fiscala cu TVA-ul transfrontalier; loteria fiscala, premierea directa a populatiei care prezinta bonurile fiscale din zone si domenii cu risc ridicat de evaziune fiscala (din piete, localuri izolate, comune, sate, comert cu legume-fructe, bufete, intretinere corporala etc).
De asemenea, Consiliul pro­pune reducerea urgenta a “taxei pe stalp”, limitarea prin lege a numarului de modificari admise intr-un an pe baza de ordonante de Guvern, cu indicarea in mod concret a conditiilor cand pot interveni astfel de modificari. Totodata, perioadele supuse verificarii si termenele de prescriptie trebuie sa fie clar si bine definite: 3 ani pentru contribuabilii care se incadreaza in categoria IMM-urilor (termen care sa se calculeze de la data la care trebuia indeplinita obligatia) si 5 ani pentru contribuabilii mari. Controlul in conditii normale sa nu fie la perioade mai scurte de 3 ani.

Sursa: Curierul National

Adauga un comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close